Logo Nordbyskolen

Venskabsskoler

Nordbyskolen har siden april 2015 haft en venskabsskole i Rostock. Skolen hedder Hundertwasser-Gesamtschule. Der er tradition for at 8. årgang deltager i noget der hedder ”Spenden-lauf” på deres skole i Rostock. Det er et løb, hvor de tyske elever tjener penge ved at løbe. Vores elever er med, og Nordbyskolen sponsorerer også penge. Pengene går til børn med kræft.

Desuden er der også udveksling af danske og tyske elever, hvor de bor hos hinanden og er med i skole.  Vi har haft elever derned i december, hvor de har været sammen med tyske elever og besøgt julemarked i Rostock.  Vi har også deltaget i et Sportsarrangement. Det er lidt forskelligt, hvornår de tyske elever har mulighed for at komme herop, men ofte er det med sport i fokus.

Vi er meget glade for dette venskab, hvor der også opstår venskaber på tværs af landegrænsen, som også holder, efter man er færdig med Nordbyskolen.